maandag 10 april 2017

Feedback Challenge Day

In de beoordeling van ons draaiboek kwam naar voren dat het misschien niet het meest prikkelende scenario was wat we hebben gekozen. Zelf waren we ook erg benieuwd of het beeld wat we mee wilden geven naar voren kwam zoals we bedoelen. Uit de feedback komt naar voren dat we hier zeker in geslaagd zijn. We hebben alle feedback die we van de eerstejaars hebben gekregen in een totaaloverzicht verwerkt, zodat voor ons als gameteam duidelijk werd hoe iedereen ons heeft beoordeeld op de verschillende criteria.

We hebben een goede keuze gemaakt door op het laatste moment nog te veranderen van dialoogvorm. De manier die we vandaag hebben gebruikt, spreken over de kansen en bedreigingen van ons scenario, maakt dat alle bezoekers interactief met elkaar in gesprek waren over ons toekomstscenario. Hieruit kwamen heel interessante discussies op gang, doordat de een meer bedreigingen ziet in het scenario en de ander meer kansen. Een aantal opmerkingen die we mee hebben genomen uit de dialoog zijn:

Kansen:
-          Leren in leergroepen, van elkaar kunnen leren
-          Iets betekenen voor de maatschappij
-          Door jong en oud te combineren kan veel creativiteit ontstaan. Jonge kinderen denken nog heel vrij, zonder kaders.
-          Werken met talenten en leerdoelen. Iedereen heeft duidelijk iets om aan te werken
-          De mogelijkheden van P.i.m. zijn inspirerend
-          De docent als coach werd als waardevol gezien

Bedreigingen:
-          Is er in ons toekomstscenario nog sprake van examinering?
-          Hoe zit het met de beroepskwalificaties en de docenten?
-          Leren de ouderen nog genoeg van de jongeren als ze van hoog niveau zijn?
( gericht op kennis)
-          Wat mag p.i.m. allemaal bijhouden en opslaan en wie bepaalt dit?

We hebben gekeken naar de persoonlijke tips en tops die ze onderaan het formulier nog hebben ingevuld. Daarin is een duidelijke rode draad zichtbaar, waarbij studenten aangeven delen van ons scenario mee te kunnen nemen naar hun dagelijkse praktijk. Maar er zijn ook een aantal kritische noten. Zie hieronder een aantal tips en tops die geschreven zijn op de feedbackformulieren.

Tips:
-          Veel verschillende rollen, was soms niet helder wie wat was.
-          De rol van p.i.m. sterker neerzetten
-          Film was wat lang

Tops:
-          Buiten school denken
-          Origineel
-          Mooi dat sociale vaardigheden centraal staan
-          Leerkrachten gaan inzetten op sociaal emotioneel inzetten, p.i.m. werkt op cognitief gebied
-          Samenwerken is inderdaad belangrijk om de maatschappij te vormen die we willen
-          Mooie presentatie en afsluiting
-          Goed gedaan, vlot, aantrekkelijk
-          Leuke presentatie!
-          Mooi gebruik gemaakt van backcasting
-          Heel erg goed over nagedacht en uitgevoerd

Al met al kijken wij terug op een heel inspirerende challenge day. We zijn erg tevreden met ons eindresultaat.

Bron: http://gamemission2017.blogspot.nl/2017/04/feedback-challenge-day.html 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten