Deze analyse is tot stand gekomen door het “Onderwijs en Examenreglement” van Summa Automotive en het kwalificatiedossier te analyseren. Ook is er gebruik gemaakt van het cijferregistratie systeem “EduArte”.
Vraag I: Welke leerlijnen/leerdoelen herken je?
In de OER wordt er gesproken over basis- ,integrale- en loopbaanleerlijn. Deze leerlijnen zijn herkenbaar terug te vinden in het cijferregistratiesysteem waar docenten hun resultaten kunnen invoeren. Studenten kunnen de koppeling van de leerlijn terugvinden in de cijfer app. De code voorafgaand aan de naam van de toets zijn BL-, Int, en LB en geven weer hoe deze resultaten zich verhouden tot leerlijnen. Studenten krijgen bij aanvang van de opleiding een uitleg over de cijferapplicatie en de leerlijnen door de loopbaanbegeleider. Theoretische vakken die gekoppeld zijn aan praktijkvaardige vakken zijn de “Integrale vakken”, zoals autotechniek en praktijk autotechniek. Vakken die ondersteunend zijn aan het beroep zijn “basisvakken”, zoals rekenen en taal. De integrale loopbaanleerlijn is geroosterd vak van een uur per week. Studenten krijgen en geven elkaar feedback over de ontwikkeling op school en de samenwerking.
Nieuwsgierig geworden? Download hier het volledige verslag!
maandag 25 januari 2016
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Blogarchief
-
▼
2016
(106)
-
▼
januari
(30)
- HerontwerptooL
- Brainstormen bij seat2meet
- Workshop Gamification
- Innoverende film
- Lego MindStorm dag
- Eerste idee voor het herontwerp
- Ideeën voor herontwerp
- SCRUMY Pilot
- Eerste idee voor herontwerp
- Curriculum-analyse-deel B
- Het curriculaire spinnenweb evaluatie
- Curriculum-analyse-deel A
- LA Eisen visueel
- Het curriculaire spinnenweb tussenstand
- Analyse Deel A: Analyse
- Het curriculaire spinnenweb
- Ons onderwijs 2032
- Herontwerptool
- Zwemmen of verzuipen
- SCRUM
- SCRUM in LA2
- Van den Akker
- Kennis is delen
- Persoonlijk voorstellen
- Leerproces visueel maken
- Bloggen Conceptmap style
- Curriculum-analyse-deel A,B,C
- Coöperatief leren
- KEMP DESIGN MODEL (MORRISON, ROSS, AND KEMP)
- De eerste blog op Blogger
-
▼
januari
(30)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten