Wil je meer lezen? Download dan hier mijn visiestuk.
donderdag 7 januari 2016
Coöperatief leren
Er ligt een specifieke vraag naar vaardigheden van studenten die hen in staat moeten stellen opgedane kennis toe te passen in complexe werksituaties. Bedrijven vragen om studenten die geleerd hebben te leren door gebruik te maken van de 21e eeuwse vaardigheden. Door alleen frontaal onderwijs aan te bieden kan niet aan deze vraag voldaan worden en zullen studenten de aansluiting met het bedrijfsleven missen. Door het frontale onderwijs te verrijken met coöperatief leren zullen studenten actief werken aan de 21e eeuwse vaardigheden en leren zij te werken met complexe problemen. Dit gebeurt in heterogene groepsverbanden waarbij kennis opgedaan wordt door samen te leren. Coöperatief leren zal de leerprestaties van studenten verhogen en de studenten met verschillende capaciteiten uitdagen het beste uit het team te halen, door te werken naar het groepsdoel. Aan het coöperatief leren kleeft een aantal risico’s, maar deze zijn goed te ondervangen door docenten te trainen in feedback geven en tijd te nemen om coöperatief leren te implementeren. Coöperatief leren is een effectieve manier om studenten met een speciale leervraag te prikkelen en stimuleren om actief mee te doen. Dit draagt mogelijk bij aan het terugdringen van het aantal VSV-studenten. Door coöperatief leren hebben studenten zin in school en zin om te leren. Investeer daarom in de vaardigheden van studenten die hun in staat stellen om een leven lang te kunnen leren.
Wil je meer lezen? Download dan hier mijn visiestuk.
Wil je meer lezen? Download dan hier mijn visiestuk.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Blogarchief
-
▼
2016
(106)
-
▼
januari
(30)
- HerontwerptooL
- Brainstormen bij seat2meet
- Workshop Gamification
- Innoverende film
- Lego MindStorm dag
- Eerste idee voor het herontwerp
- Ideeën voor herontwerp
- SCRUMY Pilot
- Eerste idee voor herontwerp
- Curriculum-analyse-deel B
- Het curriculaire spinnenweb evaluatie
- Curriculum-analyse-deel A
- LA Eisen visueel
- Het curriculaire spinnenweb tussenstand
- Analyse Deel A: Analyse
- Het curriculaire spinnenweb
- Ons onderwijs 2032
- Herontwerptool
- Zwemmen of verzuipen
- SCRUM
- SCRUM in LA2
- Van den Akker
- Kennis is delen
- Persoonlijk voorstellen
- Leerproces visueel maken
- Bloggen Conceptmap style
- Curriculum-analyse-deel A,B,C
- Coöperatief leren
- KEMP DESIGN MODEL (MORRISON, ROSS, AND KEMP)
- De eerste blog op Blogger
-
▼
januari
(30)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten