Dan een terugblik op de gamificationdag van 25 maart. Helaas kon ik hier niet bij zijn, in verband met het vieren van mijn verjaardag. Uit een inventarisatie bleek dat veel studenten wel naar deze dag konden, dus misschien kan ik nog iets meepikken uit deze presentatie. Zelf heb ik vorig jaar een trainingssessie van Sem van Geffen gevolgd, waardoor ik erg geïnspireerd raakte. Dit heeft uiteindelijk geleid tot het ontwikkelen van opdrachten waarbij studenten "een Battle" aangaan met elkaar. Een collega van mij heeft hier 2 films van gemaakt en gepubliceerd op You Tube. Maar daar hielt voor mij de gamification niet op. Ik had de smaak te pakken en ik heb elementen van LA 4 en Gamification gebruikt om de lessen van januari tot en met juni 2017 te verbeteren. Zo ontwikkelde ik een blog voor studenten van leerjaar 1 om een zeepkist wagen te bouwen en de studenten van leerjaar 2 om een elektrische auto te bouwen. Hierbij werken zij met een gamekaart (Go/ No GO) een teamblog en een individuele blog. Tot nu toe is het een groot succes voor de student, het leerproces en voor mij een eye opener.
De studenten die afgelopen zaterdag naar de Gamificationdag zijn geweest krijgen 10 XP toegekend. Wat gaaf, denk ik in eerste instantie, maar kort daarna gevolgd door een knagend gevoel, zou ik ook in aanmerking komen voor extra XP, omdat ik vorig jaar al ben geweest?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten