Hierna volgde een kennis dialoog. Iedereen team gaf aan hoe hij de visie heeft gelezen/ geïnterpreteerd, om vervolgens de bevindingen te bespreken. Over all conclusie, onze visie is mooi, maar weinig toe aan een update. Meer insteken op de visie op het onderwijs en wat vinden wij goed onderwijs is het advies. Daarmee wordt de visie op de manier van visie uitwerken ook aan de kaak gesteld. Niet een visie beschrijven dat sociaal wenselijk is, maar vanuit de docent. Beschrijf wat goed onderwijs is en dan hoe wij als school daar aan werken. Nu beschrijven wij als school meer wat onderwijs is en het belang hiervan.
Ons team bracht het volgende in:
- Leren is buiten je comfortzone stappen, hierbij hoort nieuwsgierig zijn, zelfstandig denken, een ondernemers geest en het zelfvertrouwen om keuzes te maken.
- Dit vraagt van onze docenten om de studenten te prikkelen en te stimuleren om kritisch, creatief en rationeel te denken, door docenten en student elkaar te laten stimuleren het beste uit zichzelf te halen en dit met elkaar te delen.
- Hierbij is de gedachten dat leren niet het vullen van een emmer is maar het ontsteken van een vlam.
De gezamenlijke input van het team zal op 10 april 2017 verder uitgewerkt worden, om als school naar een gezamenlijke visie te komen. Helaas kan ik op die datum niet aansluiten, omdat ik dan examen heb voor de MLI Challege Day.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten