zondag 2 oktober 2016

Kennisdialoog: onderwerp structuur

Morgen een bijzonder momentje. Samen met Henk en Hein ga ik een kennisdialoog voeren met de klas. Het onderwerp is "structuur" en het moet gezegd worden. De lesstof is droog, volgens mij is zand alleen nog droger dan deze lesstof. Boek open, dicht, weer open en op Google. Om de presentatie goed voor te bereiden is het van belang dat we goed overleg hebben met elkaar. En dat is lastig als je ver uit elkaar woont. Een uurtje op maandag langer blijven heeft geen zin. Om deze reden hebben we vandaag een Skype account aangemaakt. En dat was even wennen. Chatten, lachen en meters maken. Vandaag om 15.00 begonnen en het is nu bijna 23.00. Goed er heeft eten tussen gezeten, maar het was een flinke run. Dan tig dia's terug naar zeventien en de focus op de dialoog, ten minste dat willen we. Wij blijven toch docent en tja, neurobanen volgen is makkelijke dan nieuwe neurobanen vormen. Desondanks ik al 13 jaar les geef, het is toch even spannend om voor de groep te staan.

Klik hier voor de presentatie en hand-outs

1 opmerking:

  1. Hoi! Ben vandaag jullie presentatie aan het 'verwerken' en liep tegen de volgende vraag aan. Onderwijsorganisaties zijn volgens Mintzberg voornamelijk professionele organisaties waarbinnen de nadruk ligt uitvoerders en het coördinatie mechanisme dan voornamelijk het standaardiseren van kennis en vaardigheden is. De 'Pabostudenten zijn onvoldoende hoog opgeleid-discussie' zeg maar.
    Maar is het niet ook zo dat er binnen het onderwijs een sterke divisie structuur is? Waarbij de overheid als topmanagement de resultaten of leeropbrengsten gestandaardiseerd heeft en het bestuur van jouw onderwijsorganisatie als middenmanagement verantwoordelijk is voor het behalen van die resultaten?

    BeantwoordenVerwijderen