![]() |
Bron afbeelding |
donderdag 28 april 2016
Even staat alles stil...
maandag 25 april 2016
Lezing alumni MLI
Zo de kop is er af. Vandaag is de presentatie geweest voor dit LA. Er is een gastlezing met een alumni student. Het is goed om van haar te horen waar ze uiteindelijk is uitgekomen en waar haar struikelblokken liggen. Zij verwijst naar de doorloop van haar leerroute van LA 2 naar LA 5.
Belangrijke punten die als aantekening heb genoteerd zijn:
Belangrijke punten die als aantekening heb genoteerd zijn:
- Onderzoek het belang van "Pedagogisch tact".
- Talent interactie = talent+ gedrag+ context
- Autonomie is belangrijk
- Software: MaxQDA
- Boek: Onderwijzen en onderzoek van eigen makelij, P.Pont
Aftrap LA 5 I
![]() |
Bron afbeelding |
Dit betekent ook dat ik volgende week niet bij de bijeenkomst kan zijn. Daar heb ik al helemaal de balen van. Volgende week is zo te zien een mooie en leerzame bijeenkomst. Zit ik een beetje in het vliegtuig. Voor de mensen die nu denken, "wat doet die gast moeilijk", is het misschien goed om te weten dat ik een ongelofelijke vliegangst heb. Heb je ooit een stoel gezien in het vliegtuig waar de vingerafdrukken in het kunststof zitten gedrukt? Daar heb ik gezeten. Het is maar een vlucht van 3 uur, maar toch ik moet ook weer terug. Maar rijden is 24 uur voor een retour en ook nog een stuk duurder.
Goed vandaag maar eens kijken wat dit LA gaat brengen.
maandag 18 april 2016
Een week om te vergeten
het is hectisch, druk en ik voel mij warrig de laatste paar dagen. Ik wist dat deze week er aan zat te komen, want zo verlopen de toetsweken eigenlijk altijd. Maar toch was deze week anders dan voortgaande. Ik moest loslaten, iets wat ik niet goed kan en wat na mijn idee ook nog niet goed gelukt is. Maar het moet, wil ik mijn kop boven het "woeste water" houden.
Wat is er dan anders dan vorige keren, vraag jij je misschien af. Deze week is de stormingsfase van ons team geweest. Bij elke project doorloop je de 4 Tuckmans stadia te weten: forming, storming, norming en preforming. Elke fase wordt achtereenvolgens doorlopen om het hoogst haalbare te halen, de preforming stadia.
3 níeuwe collega's een drukke toetsweken en veel verantwoordelijke taken, deed mij beslissen taken te verdelen, iets wat ik niet graag doe. Ik heb het inzicht, weet wat ik wil en kan een inschatting maken hoe lang ik er over doe. Door taken uit handen te geven heb ik een drempel overwonnen, maar daar moest ik later de zure vruchten van plukken. Veel ging er fout, ik kwam niet aan mijn opdracht van de MLI toe en in de avond was ik moe tot op het bot.
Om toch de MLI een plek te geven in deze week heb ik in de avond op de iPad mij ingelezen op de stukken, materiaal verzameld en onderzocht wat een mogelijk onderzoek waard is. Helaas nog geen item gevond, maar wel contact gelegd met collega's die ideeën hebben voor een onderzoek.
Wat is er dan anders dan vorige keren, vraag jij je misschien af. Deze week is de stormingsfase van ons team geweest. Bij elke project doorloop je de 4 Tuckmans stadia te weten: forming, storming, norming en preforming. Elke fase wordt achtereenvolgens doorlopen om het hoogst haalbare te halen, de preforming stadia.
3 níeuwe collega's een drukke toetsweken en veel verantwoordelijke taken, deed mij beslissen taken te verdelen, iets wat ik niet graag doe. Ik heb het inzicht, weet wat ik wil en kan een inschatting maken hoe lang ik er over doe. Door taken uit handen te geven heb ik een drempel overwonnen, maar daar moest ik later de zure vruchten van plukken. Veel ging er fout, ik kwam niet aan mijn opdracht van de MLI toe en in de avond was ik moe tot op het bot.
Om toch de MLI een plek te geven in deze week heb ik in de avond op de iPad mij ingelezen op de stukken, materiaal verzameld en onderzocht wat een mogelijk onderzoek waard is. Helaas nog geen item gevond, maar wel contact gelegd met collega's die ideeën hebben voor een onderzoek.
Labels
Tijdens het bloggen kun je berichten voorzien van een label. Dit is echt Super handig, want een lezer kan, door op een label te klikken, alle aanverwante berichten lezen. Nu komt het, je kunt je berichten ook voor zien van een label dat past bij de beoordeling. Pak je beoordeling ruberic er maar eens bij en voorzien ieder bericht van een label dat past bij je beoordelingskader. Klik bij een willekeurig blog op het label en kopieer dan het URL adres en plak deze in je beoordelingsformulier of zelf assessment. KLAAR! Echt het werkt perfect!
maandag 11 april 2016
Beoordeling LA 2
![]() |
Bron afbeelding |
Deze periode voelde voor mij als zwemmen in zwaar weer en heeft mij zeker een aantal rimpels opgeleverd. Maar de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt heeft wel tot een boel goede ideeën geleid en veel veranderingen. Het is rot om te zeggen, maar ook jij kunt straks het gevoel hebben dat je verdrinkt en dat je het niet gaat redden. Zoek geen antwoorden bij de docenten en ook niet in een boek, maar ga de discussie met elkaar aan. Zoek samen met je scrumteam naar een route, onderzoek eerst wat Instructional Design is voordat je verder gaat met het bedenken van een herontwerp. Dit heeft mij veel hulp geboden. Wil je toch iets van houvast hebben? Misschien heb je iets aan de volgende hyperlinks.
- Gebruikte literatuur
- Analyse deel A
- Analyse deel B
- Analyse deel C
- Conceptmap
- Doelbepaling
- Pecha Kucha
- Scrumy
- Self assessment
- Trapmodel
- Gratis Lucidchart
P.S al mijn berichten hebben een label, dus mocht je iets meer gerelateerde berichten zoeken, klik dan op het label. Of maak gebruik van het zoekvenster.
Heel veel succes!
Heel veel succes!
Sebastiaan Boersma; "Meester de Fries"
donderdag 7 april 2016
In de krant
Vandaag kreeg ik een mailtje en een bedankje via de post. In het pakketje dat de postbode vakkundig door de brievenbus had geduwd, zat een poster voor de lerarenbeurs met mijn gezicht en quote er op. Daarnaast een oplage ter promotie van de lerarenbeurs met het interview er in. Ik had het interview eerder al gelezen om toestemming te geven. Maar nu ik het in mijn handen heb en de andere interviews lees, voelt het toch niet iets anders. Hierbij een foto van het artikel:
maandag 4 april 2016
Participatie in het ontwerpbureau
Zo met een flinke lachbui hebben we vandaag een punt achter de SCRUM team gezet. Alles kwam voorbij:

Rest ons nog om te kijken naar ons ontwerpbureau. En eerlijk is eerlijk, het was een leuke tijd, waarin veel is geleerd. We hebben echt ons best gedaan, maar we konden geen leerpunten aangeven waar we als team in tekort hebben geschoten.


- OPLETTEN
- Houd je feed bek
- Ik zit lekker in mijn zelf assessment
- stap in je zelf assessment
- zullen we de groeps app nu opheffen? (inside joke)
heerlijk gelachen, maar toch een beetje wrang dat dit team als *Content team* vandaag zal stoppen.

Bedankt team!

Labels:
5. Communicatie,
6. Interactie,
7. Reflectie,
afsluiting,
feedback,
LA 2
Feedback: zelf assessment

Herontwerp
![]() |
Bron afbeelding |
Het is zo ver! Tijd voor het herontwerp. Echt een maand geleden had ik echt geen idee waar mijn curriculum analyse in zou eindigen, laat staan een idee voor het herontwerp. De analyse toont verschillende onderwerpen die staat te popelen om verbeterd te worden. Een mailtje brengt bij mij een eureka moment. Maar dat is pas het begin. Het team TAE, waar ik deel van maak is onderhevig aan drastische veranderingen. 2 collega's vallen weg en al het werk komt de schouders van mijn collega en mij te liggen. Dubbele uren draaien, mentorklas extra en geen uitval van andere uren. Gewoon pro deo! Het duurt een aantal maanden, de werkdruk en stress hopen zich in een rap tempo. Daarnaast nog de MLI en natuurlijk mij gezin. De juiste balans vinden en vooral niet overspannen raken. Als ik heel eerlijk ben, zijn er dagen geweest dat ik het gevoel had dat het mij teveel werd. Ik was erg prikkelbaar en divergent denken was er niet bij. Gericht werken om mijn hoofd boven water te houden. Dit was geen zwemles, dit was proberen te blijven drijven in een rivier vol piranhas. Maar ergens in deze tijd is er iets veranderd. Het team is gegroeid en de ervaring die ik opdoe in de master wordt vaak direct omgezet naar tools in de de vergadering. Onderwijs staat nu ook weer op de agenda, wat willen wij, wat is goed, bewezen, wie-doet-wat en niet vertrouwen op wat we gewent zijn, maar opstaan om verder te kijken.
De laatste dagen buig ik mij over de vraag 'wat gaat mijn idee voor het herontwerp zijn'? Een vraag die zich door alle gelezen wetenschappelijke stukken, de gesprekken met de directie en collega's niet makkelijk te beantwoorden lijkt. Ook de grote hoeveelheid feedback, die bedoelt is om mij verder te brengen is zo overweldigend soms, dat het voor mij moeilijk is om de route naar het herontwerp te vinden.
Uit de curriculum analyse kwam dat burgerschap beter kan. Er wordt nu gewerkt met een boekje waarbij burgerschap afgedekt wordt. Dit is voldoende om het deel burgerschap te dekken voor het diploma, maar het is een doorn in het oog van het management. Zij zien burgerschap meer als een manier om de de studenten uit te dagen verder te denken en kritisch naar informatie te kijken. Dit komt naar voren in gesprekken met het MT en de directeur en sluit aan bij de verscherping van burgerschap. De visie van Summa college is dat wij het beste uit de studenten halen. Er wordt in de strategie verwezen naar de 21e eeuwse vaardigheden.
Om het vak burgerschap gestalte te kunnen geven in een opleiding zouden de ontwikkelingen in de maatschappij naar de klas gehaald worden. Het gebruik van actuele ontwikkelingen en de aansluiting zoeken of vinden bij wat de student bij wat ze nu bezig houdt en stil te staan bij hoe andere studenten daar tegen aan kijken. Om te weten wat er vandaag speelt, vertrouwen veel studenten op het nieuws dat binnenkomt op de telefoon of op media sites. Daarnaast komen een aantal studenten in aanraking met gratis kranten als ze met het openbaar vervoer naar school komen.
Mijn idee is dan ook "het nieuws in de klas te halen". Dit kan natuurlijk via de alom bekende papieren versie, maar dit heeft als mogelijk nadeel dat hier kosten aan verbonden zijn. Maar er zijn ook gratis versies beschikbaar. Denk hierbij aan Metro, maar ook NU.nl of zelfs Dumpert. Het bespreekbaar maken van wat er vandaag leeft in de maatschappij heeft als voordeel dat de student een verse mening heeft of er nog naar zoekt. Een systematische implementatie van "het nieuws in de klas", kan leiden tot debatgroepen, discussie forums of een goed gesprek met elkaar. Hierbij staan, goed luisteren, communiceren, samenwerken, media wijsheid, kritisch denken en informatie vaardigheden centraal. Deze punten vinden weer een goede aansluiting bij de 21e eeuwse vaardigheden.
Het nadeel van "het nieuws in de klas halen", is dat de beoordeling voor het vak burgerschap zich zo niet makkelijk laat vastleggen. Het aanbieden van vooraf bepaalde lesstof heeft als voordeel dat de toetsing gericht is op het geleerde of beoogde kennis- en vaardigheidsniveau. Het is daarom belangrijk bij het "nieuws in de klas halen" dat er een beoordelingsmethodiek of beoordelingsmodel wordt gebruikt, waarbij per burgerschap domein richtlijnen gegeven zijn die meetbaar maken welk niveau behaald moet/kan worden. In mijn trapmodel heb ik getracht hier een verbinding in te maken. Via het model van Bloom en de vervlechting met Nederlands, heb ik voor een dimensie van burgerschap handreikingen voor docenten aangeven. Via de taxonomie van Bloom wordt het niveau geduid. Via een kleur en een kleuren index is er een vervlechting met Nederlands zichtbaar gemaakt. In de beschrijving staat staan handvatten voor producten die studenten als bewijs kunnen of moeten aanleveren. In het trapmodel is veel ruimte gegeven voor de keuze van lesmateriaal. Hierdoor behoudt de docent zijn vrijheid.
Voor het trapmodel heb ik één dimensie uitgewerkt. Er zijn er echter vier. Het verder uitwerken van mijn trapmodel zal uiteindelijk beoordelingsboekje voor de docent en student worden, waarbij studenten gericht werken aan de opbouw van burgerschapsvaardigheden en de onderbouwing hiervan zoals beoogt in de kwalificatiedossiers.
Het tot stand komen van het herontwerp, trapmodel, de vervlechting van Nederlands, de koppeling met 21e eeuwse vaardigheden en de taxonomie van Bloom is gedaan aan de hand van wetenschappelijke stukken. Deze zijn terug te vinden in de literatuurlijst. Een groot aantal verbindingen heb ik in een conceptmap weergegeven.
zondag 3 april 2016
Mijn kop op het gebouw

Een beetje verbaast zit ik naar de app van mijn schoonzus uit Den Haag te kijken. Ze staat op de bus te wachten als ze ineens een bekend gezicht ziet. Ik heb wel eens gezegd dat ik met mijn kop op een bushokje zou kunnen komen te hangen met de campagne voor de lerarenbeurs. Maar dat was natuurlijk een geintje. Er zouden posters van A2 formaat afdrukt worden en niet het formaat wat ze gebruiken in een bushokje. Maar nu printen ze er een die groter is dan een bushokje. hahahaha ik kan er wel om lachen.
Labels:
1. Informatie vaardigheid,
5. Communicatie,
LA 2,
LA I&O,
OCW,
poster,
publicatie
dinsdag 29 maart 2016
Lean in Summa
Even totaal iets anders. Niet omdat het moet...... juist ja!
Vandaag een sessie Lean op locatie gehad. Een training waarbij, wij als medewerkers bewust worden gemaakt op onze invloed op de werkdruk. Tja dat wij werkdruk hebben en dat deze steeds verder aan het stijgen is dat zal voor veel docenten geen onbekend fenomeen zijn. Dat hierdoor de "burn-out", net zo geaccepteerd is als een verkoudheid, dat gaat misschien te ver. Maar dat er iets moet gebeuren aan de werkdruk dat is duidelijk. Dus lean op school. Voor mij geen onbekend vak, want ik geef er nu al een tijdje les in. Maar het leuke van deze bijeenkomst is, dat ik nu met een andere bril naar het leren aan het kijken ben. Overal waar ik kijk is de training flexibel, maar gestandaardiseerd met verschillende tools. Tot zelfs de muziek aan toe. Ook deze is, jawel gestandaardiseerd.
Vandaag een sessie Lean op locatie gehad. Een training waarbij, wij als medewerkers bewust worden gemaakt op onze invloed op de werkdruk. Tja dat wij werkdruk hebben en dat deze steeds verder aan het stijgen is dat zal voor veel docenten geen onbekend fenomeen zijn. Dat hierdoor de "burn-out", net zo geaccepteerd is als een verkoudheid, dat gaat misschien te ver. Maar dat er iets moet gebeuren aan de werkdruk dat is duidelijk. Dus lean op school. Voor mij geen onbekend vak, want ik geef er nu al een tijdje les in. Maar het leuke van deze bijeenkomst is, dat ik nu met een andere bril naar het leren aan het kijken ben. Overal waar ik kijk is de training flexibel, maar gestandaardiseerd met verschillende tools. Tot zelfs de muziek aan toe. Ook deze is, jawel gestandaardiseerd.
Labels:
5. Communicatie,
6. Interactie,
8. Creativiteit,
LA 2,
lean,
training
zondag 27 maart 2016
Feedback Trapmodel
Deze week ben ik weer up and running. Niet ziek, nee de auto besloot er met op te houden en was niet meer te redden.
Wel nu een nieuwe auto moeten kopen en dat ging niet soepel. Goed op dit verhaal zit je natuurlijk niet te wachten. Dus over naar de MLI. Vandaag heb ik alle feedback van mijn teamgenoten ontvangen en hieronder samengevat. Ik heb het complete overzicht met namen van de teamgenoten even op een beveiligde link gezet.
Deze is via deze link te lezen.
![]() |
Bron foto |
Deze is via deze link te lezen.
- Duidelijke bronnen gebruikt. Bronnen worden goed
toegepast.
Verdere uitwerking herontwerp met bronnen verder uitwerken dan zit je op level 3 denk ik. - Veel interactie met collega’s. Oplossingsgericht en verder: kan ik er nu niet uithalen in deze pitch
donderdag 24 maart 2016
Feedback Annemarie (Go)
We hebben je trapmodel maandag al besproken, maar toch nog even de feedback bij elkaar.
- Het is je al goed gelukt om tot een overzichtelijk en behapbaar ‘model te komen, zonder dat het kracht verliest. Mooi.
- Bloom lijkt een passende taxonomie bij de doelen die je beoogt, gebruik je bewust de oude versie?
- De onderste rij, onthouden, vind ik het minst sterk in de lijst omdat deze niet specifiek is. Waarom kies je hier niet voor ‘de leerlingen herkennen de verschillende culturen in Nederland’. Bij de tweede stap moet je dan wat dieper gaan, bijv. ‘de leerlingen benoemen verschillen tussen de culturen in Nederland’. Deze bijlage helpt je denk ik https://www.utwente.nl/cit/organisatie/onderwijsorganisatie/website_examencommissie/toetsing_toetsbeleids/leerdoel/niveaubepaling_leerdoelen_Bloom.pdf
- De feedback van de expertsessie heeft ook nog meerwaarde. Door het losweken van de rij leersituaties en de kolom syllabus Nederlands 3F creëer je meer ruimte voor de leerkracht om te spelen met deze aspecten. Bij Nederlands zou je wel onderscheid kunnen maken tussen receptieve en productieve verwerkingsvormen.
- Voor je ontwerp nu kun je deze indeling hanteren omdat hij voor jou gevoel goed past.
Je krijgt dus een Go, met nog wat ontwikkelingsgerichte feedback.
Labels:
4. Doelbepaling,
8. Creativiteit,
Bloom,
feedback,
Go,
LA 2,
trapmodel
maandag 21 maart 2016
Pecha kucha
![]() |
http://danielnester.com/tag/pecha-kucha/ |
- onderin loopt een aftelklokje mee ( de ronde balletjes) is hij rood dan zit mijn tijd er bijna op voor die dia.
- Meta data voor de beoordeling staan onder in de dia.
- Iedereen heeft een hand-out van mijn trapmodel. Klaar om stevige feedback te krijgen. Dat moet op een top niveau zijn. (graag de lat hoge dan mijn ambitie leggen.)
Nieuwsgierig geworden? Download mijn Pecha Kucha dan hier!
P.s. vanwege de afbeeldingen is hij wat traag bij het downloaden.
P.s. vanwege de afbeeldingen is hij wat traag bij het downloaden.
Zelf assessement
Vandaag heb ik weer eens kunnen kijken naar de eindbeoordeling van deze periode. Het is een zelf assessment waarbij ik mijn leerproces analyseer en reflecteer op hetgeen wat ik opgeleverd heb. Om het assessment te onderbouwen moet er bewijs aangeleverd worden waaruit blijkt dat ik het gewenste niveau bereikt heb. Dit zit mij een beetje dwars. Niet het zelf assessment, maar het verbinden van bewijs aan het assessment. Na een middag divergent denken heb ik een aantal ideeën. Ik heb ze getest en er is een manier die met kop en schouders boven de andere uitsteken.
Ik wil deze kennis niet voor mij alleen houden en realiseer dat dit een probleem is waar meerdere studenten uit mij leerjaar tegen dit probleem oplopen. Ik heb daarom het idee gedeeld en een korte instructie gegeven. Zij waren erg enthousiast en hebben mij gesimuleerd een blogje te schrijven.
Ik wil deze kennis niet voor mij alleen houden en realiseer dat dit een probleem is waar meerdere studenten uit mij leerjaar tegen dit probleem oplopen. Ik heb daarom het idee gedeeld en een korte instructie gegeven. Zij waren erg enthousiast en hebben mij gesimuleerd een blogje te schrijven.
donderdag 17 maart 2016
Trapmodel definitief/ Evaluatie matchbox

Feedback, Feedback en nog meer feedback! Ik loop tegen de muur omhoog. Waarom staat mijn trapmodel stil? Ik denk dat het de vele en grote hoeveelheid feedback is. Volgens het team *Content* mijn ontwikkelteam, moet ik stukken schrappen om eenvoud te zien. Volgens Annemarie mogen er dubbelingen uit. Met deze informatie in mijn hoofd ga ik aan de slag en ik kleed mijn trapmodel stevig uit. Alleen de structuur, de werkelijke draagkracht van het design tonen. Het kost mij moeite om alle verworven kennis, de uren van koppelen en onderbouwen nu te gaan afbreken.
Maar het moet, de eenvoud is de kracht en een uitnodiging voor anderen om in te haken. Maar dit ga ik niet alleen doen. Ik kijk naar het model van de evaluatie matchbox en kijk naar de tweede trap. Het opstellen van een focusgroep. Dit is helaas niet mogelijk in de korte tijd die ik nog heb, maar ik kan wel de experts benaderen los van elkaar en de feedback van hun bij elkaar gebruiken om een betere trapmodel te krijgen. Ook de klas kan ik vragen. Het voordeel van de focusgroep is dat het een groot deel van het evaluatiebord behandeld.
dinsdag 15 maart 2016
Evaluatie Matchbox

maandag 14 maart 2016
Trapmodel (klaar voor feedback)
Hierbij, na vele uren zoeken, vergelijken en opstellen en weer overnieuw
beginnen mijn trapmodel voor Burgerschap en taal.
beginnen mijn trapmodel voor Burgerschap en taal.
zaterdag 12 maart 2016
Positieve verschuiving (gevolg van scaffolding?)
Vandaag kijk ik terug op een hele vruchtbare week. Nou ja grotendeels dan. Maandag, dinsdag en
woensdag had de griep mijn in de greep, maar donderdag was deze grotendeels verdwenen. Het recept van grootmoeder had goed geholpen. Het was de donderdag en vrijdag die in het teken stonden van grote veranderingen. In zal in deze blog kort proberen toe te lichten wat er zo bijzonder was.
donderdag 10 maart 2016
Promo film
OCW, daar gaat de telefoon weer. OCW staat in het scherm. He hallo, wil je mee werken aan een promofilm? Natuurlijk, uiteindelijk werd het een leuk interview met een korte weergave in de profilm.
woensdag 9 maart 2016
Eerste aanzet trapmodel
Na vele stukken literatuur gelezen te hebben en uren schuiven, toon ik met trots mijn eerste aanzet voor het trapmodel. Nog 5 velden (de zwarte velden) en dan ben ik klaar voor feedback.
dinsdag 8 maart 2016
Ministerie van OCW (deel 2)

Labels:
5. Communicatie,
6. Interactie,
8. Creativiteit,
Interview,
LA 2,
LA I&O,
OCW,
publicatie
maandag 7 maart 2016
Middag blokken

Zo mijzelf even genoeg op de noten gegeven. Maar ik merk dat ik deze LA mijzelf blijf tegen komen. Al is het maar een beetje studie afwachtend gedrag. Dat is moeilijk om te accepteren, maar het is wel waar ik aan mag blijven werken.
Ik denk nu terug aan de eerste woorden tijdens de presentatie van dit LA, "het is zwemmen". Ja dat is zo, het voelde als zwemmen, met een loodgordel om tegen de stroming in, maar het einde is inzicht. Er vallen steeds meer loodblokjes van de gordel en volgens mij is de kreet "de laatste loodjes wegen het zwaarst" nu op mij niet van toepassing. Ze worden steeds lichter naarmate ik steeds beter begrijp waar ik nu eigenlijk naar toe ga en wat er aan mij anders moet. Juist, nu dat laatste stukje zwemmen nog. Hoop alleen dat er hier geen haaien zijn.......
Labels:
2. Conceptueel denken,
8. Creativiteit,
LA 2
Curriculum analyse (Feedback Annemarie)
Het is net iets na 12.00 en ik lees de mail van Fontys door. Daar verschijnt ineens het goed nieuws van Annemarie. Een voldoende voor mijn curriculum analyse en de aansluiting bij de feedback van Sabine.
Het doet mij goed om te lezen dat er woorden in staan als: helder, duidelijk, overzichtelijk en actief betrokken. Het is een pluimpje die ik mijzelf opspeld, want ik moet heel eerlijk zijn, het heeft mij veel tijd en energie gekost om voor mijzelf in kaart te krijgen hoe ons curriculum eigenlijk in elkaar zit en waar er ontwikkelkansen liggen. Maar dit pluimpje is niet alleen voor mij! Mijn speciale dank gaat uit naar Roel Burger, die mij altijd scherp houdt en met mij de materie induikt en beren op de weg voor mij wegjaagt. Ook een speciale dank aan team * Content * voor de vele manier van feedback en kritische vragen en leuke anekdotes.
Het doet mij goed om te lezen dat er woorden in staan als: helder, duidelijk, overzichtelijk en actief betrokken. Het is een pluimpje die ik mijzelf opspeld, want ik moet heel eerlijk zijn, het heeft mij veel tijd en energie gekost om voor mijzelf in kaart te krijgen hoe ons curriculum eigenlijk in elkaar zit en waar er ontwikkelkansen liggen. Maar dit pluimpje is niet alleen voor mij! Mijn speciale dank gaat uit naar Roel Burger, die mij altijd scherp houdt en met mij de materie induikt en beren op de weg voor mij wegjaagt. Ook een speciale dank aan team * Content * voor de vele manier van feedback en kritische vragen en leuke anekdotes.
Labels:
5. Communicatie,
6. Interactie,
7. Reflectie,
curriculum analyse,
feedback,
Flow,
LA 2
Abonneren op:
Posts (Atom)