Bron afbeelding |
Skills examen:
Straks heb ik het skill examen. Om het examen goed voor te bereiden ben ik begonnen met mijn eigen beoordelingskaart te maken. Hiervoor gebruik ik de beoordelingrubric. Uit deze rubric haal ik de belangrijkste punten, je zou het ook indikken van de een beoordeling kunnen noemen. Door deze handeling betrek ik de beoordeling op mijn eigen gedrag. Ik probeer mijn kracht en valkuilen te vinden in de rubric. Voor dit examen heb ik zelf een inleidend verhaal gemaakt en heb ik aangegeven waar ik moeite mee heb. Mijn eigen voorstel heb ik naast de ingedikte rubric gelegd. Nu ik weet waar mijn kracht en valkuilen liggen en hoe ik beoordeeld ga worden, ga ik scenario's schetsen, een blauwdruk voor een gesprek wat nog moet komen. Maar er is wel duidelijk dat het gesprek opgebouwd moet worden uit: Inleiding, doel benoemen, kern (probleem achterhalen), gesprek afronden en komen tot gedeelde afspraken.
De skill case:
Goed het examen is dus net geweest, en de stress is teruggebracht naar een acceptabel niveau. Zoals verwacht werd mijn eigen casus gebruikt, letterlijk gekopieerd met typefouten en al.... Tja hoe zouden ze daar nou aankomen😁. Er staan twee doelen bij, achterhaal waar het in het proces fout is gelopen en laat de deelnemers zelf benoemen wat er nodig is om een goede vergadering te hebben.
Bij het examen komt de volgende feedback:
- gebruik meer mimiek (maar er werd ook direct aangegeven dat ze konden zien dat ik zenuwachtig was.
- Ik mocht ook iets meer to the point zijn.
- Ik heb goed contact gezocht en aandacht verdeeld, goed oogcontact.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten