Vandaag hebben we een lezing en workshop gehad over gamification. Deze werd gegeven door Sem van Geffen. Schrijver van het boek "Gamification in de klas". Tijdens de lezing wordt ons het een een ander uit gelegd over gamefication. Hier over kun je meer informatie vinde op deze site, of lees het boek "gamefication in de klas". Dit boek kregen wij aan het einde van de workshop, echt gaaf. In het boek wordt uitgelegd wat gamefication echt is
en hoe je het kan inzetten in de les. Bij Gamification draait het om een spelelement toevoegen aan een les of integrale opdracht. Door les activiteiten te belonen door middel van prijzen, kan de student geprikkeld worden aan de activiteit deel te nemen. Het belonen kan aan de hand van badges, updates van je avatar, of een titel die je kunt verdienen hoort hier ook bij.
Bijvoorbeeld, ben jij degene die het meeste heeft ingelogd, dan wordt je de burgemeester van de site (white hat). Anderen kunnen je titel afpakken door vaker dan jij in te loggen. Hiermee is er een competitie element in het leren gekomen, waardoor studenten of een titel/ status willen behalen of een titel willen verwerpen. Een voorbeeld hiervan is de naam "groentje" (black hat) dit betekend dat je nog maar weinig ervaring hebt of weinig aan de opdracht hebt gedaan. Studenten willen deze titel graag verwerpen. Er zijn verschillende vormen van gamification te bedenken. Wil je weten welke dat zijn of wil je iets meer weten over dit onderwerp,
woensdag 27 januari 2016
Workshop Gamification
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Blogarchief
-
▼
2016
(106)
-
▼
januari
(30)
- HerontwerptooL
- Brainstormen bij seat2meet
- Workshop Gamification
- Innoverende film
- Lego MindStorm dag
- Eerste idee voor het herontwerp
- Ideeën voor herontwerp
- SCRUMY Pilot
- Eerste idee voor herontwerp
- Curriculum-analyse-deel B
- Het curriculaire spinnenweb evaluatie
- Curriculum-analyse-deel A
- LA Eisen visueel
- Het curriculaire spinnenweb tussenstand
- Analyse Deel A: Analyse
- Het curriculaire spinnenweb
- Ons onderwijs 2032
- Herontwerptool
- Zwemmen of verzuipen
- SCRUM
- SCRUM in LA2
- Van den Akker
- Kennis is delen
- Persoonlijk voorstellen
- Leerproces visueel maken
- Bloggen Conceptmap style
- Curriculum-analyse-deel A,B,C
- Coöperatief leren
- KEMP DESIGN MODEL (MORRISON, ROSS, AND KEMP)
- De eerste blog op Blogger
-
▼
januari
(30)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten